Monday, January 24, 2011

Motivasi Pelajar UPSR 18A

JOHOR BAHRU, 22 Januari 2011- Terima kasih kepada pihak SRIH kerana memberi peluang kepada ST-Richmind berkongsi ilmu dan pengalaman dengan 160 pelajar-pelajar yang bakal menghadapi UPSR dan SPPM tahun ini.
Semoga mereka beroleh manfaat daripada program ini dan mencapai yang terbaik dalam UPSR dan SPPM. Semestinya 18A!

Ayuh ikuti komen-komen peserta kali ini:
1

"Saya rasa sungguh gembira mengikuti program ini dan pengalaman yang paling saya suka dalam program ini ialah berdoa dan bercakap dengan benda yang tidak hidup. Sekarang saya rasa ingin belajar bersungguh-sungguh kerana mendapat tips-tips untuk belajar. Harap program ini akan dilangsungkan lagi pada bila-bila masa. Saya suka akan penceramah kerana melayan kami dengan baik, terima kasih banyak. Wassalam."
- Nur Sabrina bt Khairanuar, pelajar.
2
"Alhamdulillah. Program ini amat bermakna dan berguna untuk saya. Semangat untuk belajar mula muncul dalam hidup saya. Walaupun badan terasa letih, tapi ia amat berguna bagi saya. Nasihat-nasihat yang diberi akan saya amalkan. Saya ucapkan terima kasih kerana sudi datang ke sekolah dan terima kasih SMART TEEN MIND."
- Maryam Nadhirah bt Baderol Allam, pelajar.
3
"Terima kasih penceramah kerana telah memotivasikan saya. Pengalaman yang saya dapat ialah semasa kita bayangkan diri kita semasa berumur 30 tahun. Saya berharap penceramah dapat datang semula ke sini untuk program motivasi ini bersama kami semua. Saya seronok kerana penceramah menceriakan kami. Jutaan terima kasih kerana member peluang untuk saya menulis komen dan pengalaman. Semoga usaha ini diteruskan lagi."
- Radhwa bt Yusairi, Pelajar.
4
"Alhamdulillah, dengan adanya program ini, saya telah menginsafi diri saya dengan baik. Ceramah SMART TEEN MIND membuka minda saya lebih luas. Banyak pengalaman dan iktibar dapat saya peroleh. Penceramah juga sangat ramah mesra dan kreatif. Program ini buat saya lebih bersemangat untuk mencapai kejayaan. InsayAllah, dengan bimbingan program ini, prestasi saya akan meningkat dari segi akhlak dan lain-lain. Terima kaih SMART TEEN MIND. Jasa amat dihargai."
- Puteri Nur Khairiyah bt Megat Aman Zahiri, Pelajar.
5
"Selepas saya mengikuti program ini, saya rasa lebih yakin untuk menghadapi cabaran dalam UPSR dan SPPM. InsyaAllah ana akan mendapat 18A dalam UPSR dan SPPM. Penceramahnya juga amat baik dan sopan santun."
- Luqman Hadi b Md. Ghazaly, Pelajar.
6
"Saya percaya program ini dapat membantu kita melupakan masalah besar dan dapat tenangkan fikiran untuk menghadapi peperiksaan besar. Saya cadangkan untuk tingkatkan lagi cara tenangkan fikiran kerana pengalaman yg menakjubkan dan berada dalam dewan yang luar biasa. Saya suka akan program ini."
- Muhammad Nazirul Asyraafb Halid, Pelajar
7
"Saya rasa sungguh lega kerana dapat mengikuti program yang baik ini. Saya dapat menenangkan diri dan dalam masa yang sama membuang masalah saya. Ia juga membantu saya menjadi lebih cergas dan bertenaga serta seronok untuk belajar. Saya merasa insaf dan berharap agar berjaya satu hari nanti sepertimana penceramah dan akan berjumpa dengan mereka lagi insyaAllah."
- Muhd Nur Hadi b Zaini, Pelajar.
8
"Saya mendapat banyak ilmu pengetahuan dan akan belajar bersungguh-sungguh untuk mendapat 13A dalam SPPM dan 5A dalam UPSR. Saya akan menggembirakan hati ibu bapa saya."
- Danish Wafri b Dzain, Pelajar.
9
"Ia memberi saya kesedaran bagaimana untuk mendapatkan apa yang kita ingini serta menghormati orang lain. Saya sungguh terharu sehingga menitiskan air mata kerana semua kesilapan dan ego saya dapat diubah.Terima kasih banyak-banyak."
- Siti Nur Farisya bt Abdul Karim, Pelajar.
10
"Saya dapat buat serta lakukan apa sahaja yang saya rasa saya tidak dapat lakukan selama ini. Terima kasih dan rasa sangat beruntung dapat mengikuti ceramah ini. Diharap saya akan berjaya mencapai cita-cita saya. InsyaAllah."
- Mohd Farhan Husna b M Pajer, Pelajar.

11
"Aktiviti ini membuatkan saya sedar kesilapan saya dan harus berbuat baik kepada semua orang dan saya akan berusaha lebih gigih untuk berjaya."
- Ahmad Nabil b Kahar, Pelajar.
12
"Saya sangat gembira mengikuti program ini. Sekarang saya sudah tahu bagaimana otak berfungsi serta bagaimana untuk membuang semua sifat negatif."
- Luqman Arif b Mohd Razif, Pelajar.
13
"Saya gembira dapat menyertai program ini. Banyak ilmu yang saya perolehi terutamanya bagaimana membuang semua masalah dalam diri. Program ini adalah yang terbaik. Terima kasih banyak-banyak."
- Adib Nawfal b Yazid, Pelajar.
14
"Saya mendapat ilmu tentang otak dan mengetahui tentang beberapa perkara yang belum saya ketahui. Saya berasa tidak mustahil untuk saya mendapat 18A dalam peperiksaan nanti."
- Ismaaeel b Mahmmod, Pelajar.
15
"Saya berasa sangat seronok apabila mengikuti sesi SMART TEEN MIND. Penceramah sangat best dan saya berasa bersemangat untuk belajar, ulangkaji dan membaca buku. Saya target 18A dalam peperiksaan UPSR dan SPPM."
- Sarah Mujahidah bt Mohd Jelani, Pelajar.

16
"Memang best belajar dalam program ini. Banyak tip yang saya dapat dengan cara penceramah yang sangat berbeza. Saya rasa beruntung dapat mengikuti program ini. Terima kasih."
- Nur Asilah bt Jamaludin, Pelajar.
17
"Saya seolah-olah baru dilahirkan di dunia ini. Seperti tiada lagi masalah dan saya boleh tahu apa yang kita nak bila besar nanti. Terima kasih."
- M. Nasrullah b Zulkifli, Pelajar.
18
"Program ini membuatkan saya insaf dan mengetahui strategi belajar. Program ini sungguh seronok. Penceramah sungguh baik. Ia membuatkan murid-murid yang memasuki program ini seronok. Program ini memberitahu bagaimana membuatkan kita tenang dan mengetahui taktik belajar. Saya harap program ini diadakan lagi."
- Muhammad Hazim Fidaiy b Khairizam, Pelajar.
19
"Penceramah pandai membuat seseorang berasa semangat. Selepas saya mengikuti program ini saya berasa bersemangat semula. Segala masalah yang saya hadapi dapat saya selesaikan. Berbagai tips yang penceramah kongsikan. Saya sungguh teruja. Saya berharap dapat mengikuti program ini bersama penceramah lagi."
- Adibah bt Aminuddin, Pelajar.
20
"Program ini sangat seronok kerana saya dapat ketenangan, tidak lagi gementar menghadapi peperiksaan. Program ini sangat menarik dan tidak pernah saya alami sebelum ini. Program ini patut diteruskan. Saya rasa lebih bersedia untuk menghadapi peperiksaan. Semoga program SMART TEEN MIND ini akan berjaya melahirkan lebih banyak pelajar-pelajar yang berjaya dalam peperiksaan."
- Nur Izzah Farhana bt Zakaria, Pelajar.

21
"Ia sungguh menyeronokkan. Ia membuat saya rasa lega dan “positive”. Selama ini saya bersikap “negative”. Saya mahu mengucapkan terima kasih kerana telah belajar banyak benda seperti cara-cara bernafas yang betul Ia memberi kesedaran kepada saya. Kepada yang tidak hadir, rugilah mereka."
- Nur Sarah Aqilah bt Shaharuddin, Pelajar.
22
"Program yang sangat menarik kerana dengan program sebegini. Saya telah mendapat ketenangan dan bersedia untuk melangkah maju. Saya berharap program ini bole diadakan sekali lagi di sekolah saya kerana saya ingin lebih bersedia dari biasa. Penceramah sangat best. Terima kasih atas segala ilmu yang telah diberi. Semoga lebih berjaya di masa hadapan. Terima kasih sekali lagi!"
- Nurul Jannah bt Nordin, Pelajar.
23
"Program bagi saya menarik. Banyak perkara yang saya dapat. Perkara-perkara yang diajar memang berkesan. Saya yakin dapat 18A setelah program ini diadakan. Penceramah tak garang tapi sporting. Saya berharap agar company ini boleh buat sekali lagi."
- Nurhasanah bt Ibrahim, Pelajar.
24
"Sangat cemerlang. Dengan program ini saya merasakan semua masalah saya hilang. Tip-tip yang mereka bagi amat mendatangkan kesan kepada saya. Penceramah yang hadir amat ramah dan baik. Saya mengharapkan pada tahun akan datang, mereka akan datang ke sekolah Menengah Islam Hidayah dan member ceramah kepada murid form 1 sekali lagi."
- Wan Nurul Nadia, Pelajar.
25
"Saya amat berpuas hati dengan program ini kerana banyak saya dapat mengetahui apa yang telah menyedarkan kami. Saya amat menyesal dengan perbuatan saya kepada ibu bapa, keluarga dan adik-berdaik saya. Terima kasih kerana menyedarkan kami dari kesilapan. Doakan kami mendapat 5A UPSR dan 13A SPPM. InsyaAllah kami akan lakukan yang terbaik."
- Iffah Izzati bt Tahuddin, Pelajar.
26
"Prorgram ini amat berguna untuk semua. Ia dapat membantu di dalam kehidupan seseorang. Saya sangat beruntung kerana dapat mengikuti program ini. Saya sangat berpuas hati dan berharap agar dapat mengikuti program ini lagi. Saya berharap program ini dapat memberi kesan yang bagus kepada saya. Banyak ilmu yang saya dapat. Ia amat berguna dan digalakkan untuk menghadiri program ini."
- Nusaibah Jannah bt Adnan, Pelajar.
27
"Alhamdulillah, program ini sangat bermakna buat saya. Program ini telah membuka semangat baru saya untuk berjaya di dalam UPSR dan SPPM. Saya juga ingin mengucapkan terima kasih kepada penceramah kerana telah melayan kami dengan baik. Terima kasih di atas program SMART TEEN MIND."
- Faridah Huda bt Abdul Halim, Pelajar.
28
"Saya sangat seronok mengikuti program ini. Ianya sangat bagus untuk remaja meningkatkan lagi kualiti semangat pembelajaran mereka. Kita juga dapat menimba pelbagai pengalaman. Di sini, saya tahu bagaimana cara merealisasikan impian. Dapat mengetahui cara-cara merancang masa hadapan dengan baik dan teliti."
- Nur Atirah bt Idris, Pelajar.
29
"Saya berasa amat kecewa dengan sikap yang negative. Semasa saya kena menutup mata saya, saya pergi membuang sikap-sikap yang jahat, degil, bakhil dan lain. Saya ingin bercadang untuk mengubah sikap saya dan orang lain dan saya ingin mendapat 5A UPSR dan 13A SPPM."
- Muhamad Haris Ardiansyah b Sugiyanto, Pelajar.
30
"Program ini memang dapat menyedarkan seseorang dari tidur yang nyenyak kepada bangun yang bersemangat. Cadangan ana program ini mesti diperkembangkan kepada seluruh Malaysia dan program ini mesti buat “camp”. Pengalaman ana program ini memang tersangat best dan memang menenangkan. Terima kasih kepad SMART TEEN MIND."
- Afif Salman b Ahmad Adzlan, Pelajar.
31
"No komen, ana rasa tiada masalah. Semua best dan berkesan untuk ana dan semua umat Islam di Malaysia. Ana rasa ini kali pertama ana menyertai program motivasi yang berkesan seumur hidup ana. This is the best!!!. Thank you."
- Abdullah Marwan b Mohd Khair, Pelajar.
32
"Program ini sangat seronok. Saya insaf akan diri saya dan meminta maf kepada ibu saya dan ayah saya. Program ini memberitahukan tentang pesan ibu, cara-cara untuk mengenali Allah dan menghormati ibubapa. Saya berasa sedih terhadap diri saya yang selalu tidak mendengar kata ibu dan ayah saya. Saya insaf akan diri saya dan saya berjanji tidak akan mengulangi perkara ini lagi. Saya akan berjanji belajar bersungguh-sungguh dan mendapat 5A dalam UPSR."
- Muhd Nurazamuddin b Zakaria, pelajar.
33
"Saya berasa terima kasih kepada penceramah kerana telah membantu saya melegakan akal saya yang banyak masalah. Semua aktiviti yang dibuat sungguh best dan saya berasa gembira kerana dapat hadir ke motivasi ini. Harap penceramah dapat memberikan motivasi di sini lagi. Saya berharap dapat berjumpa dengan penceramah lagi pada masa akan datang."
- Muhammad Ahraf b Muhammad Nassir, Pelajar.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...